خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز : یکی از مشکلات رایج یخچال فریزرهای دارای یخساز، خرابی یخساز است. خرابی یخساز ساید که ممکن است در برخی از دستگاه ها خیلی زود هم رخ بدهد، مشکل بزرگی نیست و نیازی به نگرانی ندارد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ بدهد. در این مقاله از آقای تعمیرات ، در مورد علت کار نکردن یخساز یخچال و علت خرابی یخساز صحبت می کنیم و نحوه تعمیر یخساز یخچال ساید ال جی، سامسونگ و غیره را در اختیارتان قرار می دهیم. در انتها نیز از سایر مشکلاتی که به خرابی یخ ساز یخچال هیمالیا، ال جی، سامسونگ و سایر برندها و کار نکردن یخساز می انجامند، صحبت خواهیم کرد.

در صورتی که یخساز یخچال ساید بای ساید شما از کار افتاده است و دانش فنی کافی را برای رفع آن ندارید، حتما از یک متخصص باتجربه برای تعمیر یخساز یخچال خود کمک بخواهید. می توانید در این زمینه از متخصصین ماهر آقای تعمیرات استفاده کنید.

    درخواست تعمیرات
    1. تعمیر و نگهدارینصب و راه اندازی

    خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

    مطالبی که در ادامه خواهید خواند، صرف نظر از برند و مدل یخچال شما می توانند در تعمیر یخساز یخچال ساید بای ساید سامسونگ، ال جی، دوو، هیمالیا، الکترواستیل و… شما استفاده شوند. بنابراین می توانید از این مطالب برای موارد زیر استفاده کنید:

    • علت کار نکردن یخساز یخچال هیمالیا، الکترواستیل، ال جی، سامسونگ، دوو و….
    • علت خرابی یخساز یخچال الکترواستیل، ال جی، سامسونگ و…
    • علت یخ نساختن یخچال ساید دوو، سامسونگ، ال جی و….
    • علت یخ ندادن یخچال ساید ال جی، سامسوگ و…
    • علت خارج نشدن یخ از یخساز یخچال

    علت یخ نساختن یخچال (چرا یخساز یخچال یخ نمی سازد؟)

    عیب یابی یخچالی که یخساز آن از کار افتاده است، می تواند به دو حالت تقسیم شود. ممکن است یخساز به طور کلی از کار افتاده باشد و یخی ساخته نشود که در این صورت باید به دنبال علت کار نکردن یخساز یخچال ساید باشیم. حالت دوم نیز این است که بنابه هر علت خارج نشدن یخ از یخساز مشکلیست که با آن روبه رو می شویم.

    در حالت اول خرابی یخساز، اگر یخ ساز یخ نمی سازد، پیش از تماس برای درخواست تعمیر یخچال، روشن و خاموش بودن دستگاه را بررسی کنید. در بسیاری از مدل ها کلید پاور یا روی خود یخ ساز تعبیه شده و یا روی بدنه فریزر قرار گرفته است. بعضی مدلها نیز به جای کلید، اهرم یخساز دارند که در این صورت اگر اهرم یخساز در موقعیت پایین ، قرار داشته باشد، دستگاه روشن خواهد بود. پس از اینکه مطمئن شدید یخساز روشن است، موارد زیر را جهت علت کار نکردن یخساز ساید ال جی، سامسونگ و… بررسی نمایید:

    1. مطمئن شوید که آب به داخل یخ ساز یخچال منتقل شده و هیچ مانعی برای انتقال آب وجود ندارد.
    2. بررسی کنید که لوله انتقال آب به یخساز، یخ نزده باشد.
    3. اگر فقط یک فیلتر آب دارید و مسدود شده و یا از تعویض آن زمان زیادی گذشته است، آن را تعویض کنید.
    4. چک کنید که دمای فریزر چقدر است. دما باید کمتر از 12- درجه سانتیگراد باشد.

      درخواست تعمیرات
      1. تعمیر و نگهدارینصب و راه اندازی

      خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

      علل یخ درست نکردن یخساز یخچال

      به طور کلی دو مورد را برای علت یخ ندادن یخچال ساید ال جی، سامسونگ و یا هر برند دیگری می توان نام برد که هر یک از آنها خود به موارد جزئی تری مربوط است:

      نرسیدن آب به یخساز علت یخ ندادن یخچال

      مسدود بودن خط انتقال آب:

      مسدود بودن جریان آب به یخساز می تواند یک علت یخ نساختن یخچال ساید شما باشد که به سادگی قابل حل است. اگر به مسدود بودن خط انتقال آب مشکوک هستید، یخچال خود را از برق کشیده و آن را از دیوار دور کنید تا فضای آزاد داشته باشید. لازم است که خط انتقال آب را ببندید. برای این کار از شیری که در پایین یخچال قرار دارد، استفاده کنید.

      در این مرحله از تعمیر یخساز یخچال ساید و رفع مشکل، لوله انتقال آب را از شیر برقی دستگاه جدا نمایید. سپس به دنبال پیچ خوردگی، انسداد با تکه های یخ و درواقع، هر عاملی که می تواند موجب انسداد جریان آب شده باشد، بگردید. لوله را صاف کنید و یا اجازه دهید یخ های درون آن ذوب شوند. سپس آن را دوباره به یخچال خود متصل گردانید.

      لوله را پس از جدا کردن از شیر ورودی آب دستگاه، بر روی یک سطل گرفته و دوباره شیر کنترل کننده خط انتقال آب را باز کنید. اگر فشار آب کم است و یا آبی از لوله به داخل سطل نمی ریزد، مشکل گرفتگی لوله و یا فشار کم آب، باعث نرسیدن آب به یخساز و درنتیجه علت یخ درست نکردن یخچال ساید می شود.

      خرابی شیر برقی یا شیر ورودی آب:

      تعمیر یخساز یخچال ال جی یا سامسونگ شما با تعویض شیر برقی یخچال ممکن باشد. در صورت گرفتگی و یا خرابی شیر ورودی آب، هیچ گونه آبی به یخساز یخچال نخواهد رسید و درنتیجه یخی هم ساخته نخواهد شد.

      یخ زدن لوله کوچک انتقال آب:

      یک علت کار نکردن یخساز ساید سامسونگ یا ال جی شما این است که لوله کوچکی که آب را از شیر برقی به یخساز و آبسردکن می برد، یخ بزند. این لوله از داخل فریزر عبور می کند، بنابراین احتمال یخ زدن آن وجود دارد. در این حالت باید از حرارت یک سشوار برای ذوب یخ های داخل لوله استفاده کنید.

      گرفتگی فیلتر:

      ممکن است علت کار نکردن یخساز بخاطر گرفتگی فیلتر یخچال باشد. دفترچه راهنمای سازنده یخچال خود را به دقت مطالعه نمایید، تا نوع فیلتری که مناسب با دستگاه شما می باشد را انتخاب نمایید. سپس طبق دستورالعمل آن را تعویض نمایید. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، جای نگرانی نیست. می توانید با متخصصان آقای تعمیرات برای تعویض فیلتر یخچال خود تماس بگیرید!

        درخواست تعمیرات
        1. تعمیر و نگهدارینصب و راه اندازی

        خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

        خرابی سیستم یخساز علت کار نکردن یخساز یخچال

        خرابی مدول یخساز:

        مدول یخساز دارای موتوری است که بازوی یخساز را به حرکت درمی آورد و قطعات یخ را از قالب یخساز به داخل سطل یا محفظه یخ ها می ریزد. زمانی که ترموستات یا سنسور یخساز به 9- درجه می رسد، موتور می چرخد. پس از این مرحله، مدول یخساز با ارسال سیگنالی به شیر ورودی آب، برای تولید مجدد یخ دست به کار می شود. در صورت خرابی مدول، قالب یخساز از آب پر نشده و یخساز یخ نمی سازد. همچنین ممکن است موتور مدول معیوب بوده و علت خارج نشدن یخ از یخساز باشد.

        خرابی ترموستات قالب یخساز:

        ترموستات قالب یخساز بر روی دمای فرآیند درست کردن یخ کنترل دارد. با رسیدن دمای قالب به مقدار مشخص، دستور ریختن یخ به داخل سطل و بارگیری مجدد قالب از آب، که از سمت شیر ورودی تامین خواهد شد، صادر می شود. بنابراین، در صورت ایراد در ترموستات، دلیل یخ نساختن یخچال ساید روشن می شود. به وسیله یک مولتیمتر ساده می توان از سالم بودن ترموستات یخساز مطمئن شد و در صورت معیوب بودن برای تعمیر یخساز ساید بای ساید خود لازم است آن را تعویض کنید.

          درخواست تعمیرات
          1. تعمیر و نگهدارینصب و راه اندازی

          خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

          علت خارج نشدن یخ از یخساز (چرا یخ از یخساز بیرون نمی آید؟)

          خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

          ممکن است یخچال شما دارای شیر ورودی آب سالمی بوده و در مرحله ساختن یخ مشکلی نداشته باشد و مشکل در بخش خروج یخ از یخساز باشد. در این مواقع عوامل زیر را می توان علت خارج نشدن یخ از یخساز یا علت نریختن یخ از یخچال دانست:

          خرابی مدول یخساز علت کار نکردن یخساز و خارج نشدن یخ

          ایراد موتور یا بازوهای محرک: همانطور که پیشتر اشاره شد، مدول یخچال دارای موتوری است که بازوها یا تیغه هایی را به حرکت درآورده و قطعات تولید شده یخ را به داخل سطل می ریزند. بنابراین در صورت وجود هر ایرادی در مدول یخساز، موتور مدول و یا بازوهای انتقال دهنده، جا به جایی قطعات یخ با مشکل مواجه می شود.

          ایراد قفل درب علت خراب شدن یخساز یخچال

          خرابی قفل درب: سوئیچ یا قفل درب، در هنگامی که درب یخچال باز است، آبسردکن و یخساز را از کار می اندازد. در صورتی که ایرادی در این سوئیچ وجود داشته باشد، ممکن است در حالت بسته بودن درب نیز، یخساز را از کار بیاندازد. در این هنگام، سوئیچ درب را به وسیله یک مولتی متر یا ولت متر برای وجود جریان آزمایش کنید.

          سوختن موتور یخریز

          در ساید های ویرپول اکثر مواقع سوختن موتور یخریز دلیل خارج نشدن یخ از یخچال است.

          ایراد سیستم دیسپنسر یا یخساز علت از کار افتادن یخساز یخچال

          • خرابی برد کنترلی دیسپنسر:

          اگر یخساز ساید ال جی کار نمی کند می تواند به خاطر خرابی برد دیسپنسر باشد. درواقع برد کنترلی دیسپنسر یا همان یخساز، در پشت صفحه نمایشگر یخساز و دکمه های عملکردی آن قرار دارد. این برد کنترلی وظیفه کنترل تمامی دکمه ها و عملیات های یخساز را به عهده دارد. معمولا در صورت خراب بودن برد کنترلی یخساز، کل سیستم یخساز از کار می افتد.

          • خرابی سلنوید دیسپنسر:

          سلنوید دیسپنسر، وظیفه باز و بسته کردن دربی را به عهده دارد که یخ از آن خارج می شود. لذا در صورت خرابی سلنویدهای دیسپنسر، درب قادر به باز شدن نخواهد بود و یخ از یخساز خارج نمی شود. برای تست سالم بودن سلنویدها، از یک مولتی متر استفاده کنید.

            درخواست تعمیرات
            1. تعمیر و نگهدارینصب و راه اندازی


            تعمیر یخساز یخچال ساید بای ساید

            در هر یک از موارد بالا نحوه تعمیر یخساز یخچال را به شما توضیح دادیم. تذکر می دهیم که ممکن است خرابی یخساز در یخچال غیر از ساید بای ساید نیز روی دهد. در این مواقع نیز نحوه تعمیر یخساز مشابه است.

            یخساز بیش از حد پر شده و سرریز می کند

            این مشکل بطور معمول در بسیاری از یخچال فریزرها رخ می دهد. علت خرابی یخساز ساید در این مواقع معمولا شیر ورودی آب است. ممکن است فشار آب در این شیر پایین باشد و یا اینکه خود شیر معیوب باشد. اگر فشار آب خیلی پایین باشد، ممکن است زمانی که دستگاه خاموش می شود، کاملا بسته نشود. در این حالت شیر به داخل بخش یخساز چکه می کند و موجب پر شدن و سرریز شدن این بخش می شود. برای رفع این مشکل، فشار آب را چک کرده و مطمئن شوید که در حدود 20psi باشد.

            همچنین، امکان دارد خود شیر ورودی معیوب باشد. ممکن است که بطور کامل شیر بسته نشود و یا بر روی موقعیت باز گیر کرده باشد. بنابراین اگر فشار آب شما درست بوده و یخساز سرریز می کند، به فکر تعویض شیر برقی دستگاه خود باشید.

            درون مخزن یخساز یخچال برفک جمع می شود

            اگر یخساز ساید سامسونگ کار نمی کند ممکن است به دلیل برفک زدن آن باشد. این مشکل نسبتا رایج بوده و راه حل برطرف نمودن آن نیز ساده است. برای اینکه یخ از قسمت یخساز یخچال فریزر و ساید بای ساید شما خارج شود، باید پوشش یا درب این قسمت به راحتی باز و بسته شود. این درب را اصطلاحا «درب دمپر» می گویند. درب دمپر با یک سری مواد ویژه پوشش داده می شود که در برابر فشار یخ مقاوم و مجموعه یخساز را بطور کامل ایزوله و آب بندی می کند.

            معمولا پس از گذر زمان و نشست گرد و غبار بر روی درب دمپر، این درب بطور کامل چفت نشده و مقداری از هوای مرطوب را به داخل راه می دهد. زمانی که این هوا خنک می شود، به تشکیل برفک می انجامد که مشکلاتی در خصوص خنک نکردن کافی و یا عبور جریان هوا را نیز ایجاد می کند. بنابراین با تمیز کردن این بخش، می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کرده و یا آن را برطرف نمایید.

            با انجام پیشنهادات بالا، یخ ساز شما باید شروع به کار کند و کارکرد قبلی را داشته باشد؛ البته در صورتی که یکی از موارد اشاره شده علت یخ نساختن یخساز باشند. اگر همچنان یخچال یخ نمی سازد، یا یخ نمی دهد، ممکن است مشکل جدی تری وجود داشته باشد. در این صورت، بهتر است از طریق تماس و یا پر کردن فرم ثبت درخواست تعمیرات لوازم خانگی به صورت آنلاین، ما را از مشکل خود آگاه سازید، تا متخصصان آقای تعمیرات در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل نمایند.

              درخواست تعمیرات
              1. تعمیر و نگهدارینصب و راه اندازی

              خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

              یخ‌ها به هم می چسبند

              یکی از مشکلات شایع یخساز یخچال، به هم چسبیدن یخهاست. در صورتی که مصرف یخ شما و دریافت آن از یخچال کم باشد، پر شدن بیش از حد مخزن یخساز باعث چسبیدن یخ‌ها به هم می شود. به منظور جلوگیری از چنین حالتی، بهتر است یخساز را خاموش کنید. این کار توسط دکمه خاموش و روشن یخ ساز روی صفحه دیسپلی یا کنار یخ ساز یخچال انجام می‌شود. استفاده نکردن از یخ و پر شدن بیش از حد یخساز به مرور زمان باعث فشرده شدن یخ‌ها و در نهایت چسبیدن آنها به هم می‌شود.

              دلیل دیگر چسبیدن یخهای یخساز یخچال سرمای ناکافی یخساز است. زمانی که سرما کافی نباشد یخ‌ها زودتر ذوب می شوند و بعد به هم می چسبند. وقتی سرمای درون یخ ساز به اندازه مورد نیاز برسد، یخ‌های ذوب شده مجددا منجمد می‌شوند و به هم می‌چسبند.

              در صورتی که خودتان قادر به تعمیر یخساز ساید بای ساید نیستید متخصصین آقای تعمیرات در نزدیکی شما هستند.

                درخواست تعمیرات
                1. تعمیر و نگهدارینصب و راه اندازی

                خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز

                خرید قطعات یدکی فابریک انواع ساید بای ساید از وبسایت راسا فیلتر

                خرابی و علت کار نکردن یخساز و نحوه تعمیر یخساز
                5/5 - (21 امتیاز)

                دیدگاهتان را بنویسید

                نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *